Swimrun och cykelsäsongen är över, iallafall för mig. Jag tänker dock att hela året räknas och nu får jag använda tiden på bästa sätt. Gymmet ligger nära mitt hem, jag har en simbassäng nära jobbet, går en simkurs och har anlitat en coach. Hej höst och vinter, vi skall goa vänner. Dags att boka nya mål för nästa år!

Boka en kurs

Jag vet av erfarenhet att när simbassängsäsongen börjar, slutar jag att simma och det är ju synd. I höst har jag därför bokat mig till en kurs, perfekt.

Jag får också en läxa i veckan som får mig att komma iväg till bassängen ytterligare en gång.

En gång i veckan styrs jag upp med likasinnade. Att få coachning och samtidigt mingla med simpisar är ju jätteroligt. Nu ser jag äntligen fram emot att simma.

Boka en coach

Jag vet också av erfarenhet att jag lägger styrketräning längst ner på to-do listan. Hur löser man det?

Boka en coach som ger dig lagom utmanande pass som skall få dig att utvecklas på bästa sätt. Nu kommer jag iväg till gymmet (fortfarande lite förvirrad dock) och känner mig redan starkare. Jag har satt upp lite egna mål och det skall bli kul att se hur det går och om det ger resultat nästa år.

Att komma ur TRX-bandet är en kurs för sig själv

Boka upp tävlingar

Jag behöver ha mål för kommande säsong och har redan bokat upp lite tävlingar. Det blir en härlig blandning av cykling, löpning, Aquathlon, swimrun och triathlon.

Göteborgsvarvet, Västkusten runt, Åstol aquathlon, Kustjagaren, Jönköping HIM, Ten Island Swimrun, några Gbg Swimrun och kanske öloppet och något mer…spänningen är olidlig.

Ser fram emot medaljerna redan nu, ja…jag älskar medaljer.

Min medaljgardin

Boka tid för dig

Min utmaning är tid och tänker att de gäller de flesta. Jag jobbar heltid (och lite till), har man, barn, hus, katt och bil. Vänner finns också såklart. Men det blir också tid för nya vänner som umgås när man tränar.

Delar av vår löparklubb där jag bor

Inser att jag behöver prioriteta en hel del. Vi har listor och veckoscheman. Hallen är full med träningskläder och det blir träning tidigt och sent på dagarna. Men så får det bli.

Boka en träningsresa

Det finns en uppsjö av tränigsresor. Simning, cykling, löpning osv. Själv gillar jag att tröna i grupp och komma till värmen på våren.

Jag är med i en triathlongrupp där jag bor och de åker iväg i April varje år. Just våren 2020 är jag med i planeringsgruppen och ser fram emot att träffa alla sköna klubbvänner.

Det blir en vecka med simning, cykling, löpning, mat, skratt, sol och bad.

Häng med ni också!

Boka naprapat

Kroppen tar mycket stryk under tävlingssäsongen och det tar ut sin rätt. Jag har fortfarande lite krämpor som behöver fixas.

Idag var jag hos naprapaten och det rasslade rejält i rygg och nacke. Skönt!

Summering

Boka upp lite roliga saker och sätt upp lite mål. Hösten och vintern är lång och perfekt för återhämtning och reflektion.

Träffa andra likasinnade och var rädd om er tid.

Ta hand om kroppen, styrketräna, vila och boka tid hos någon som kan fixa det onda. Skjut inte upp det till senare.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *